torsdag 12 januari 2012

Det är nog bäst jag lämnar mina kortuppgifter till dem

Fick detta mailet från mailadress: svara.inte@blok.se.

Ska jag lämna kortuppgifter på alla kort jag har för säkerhets skull? :P






(Detta meddelande går inte att svara på)

Kära användare,


Du har en outnyttjad kredit på 340,0 kr på ditt blocket.se konto. Din kredit är bara att gå ut och vi ber dig bekräfta ett
giltigt kreditkort för att få dina pengar tillbaka.

Klicka här för att bekräfta dina kreditkortsuppgifter

Medlen kommer att överföras till ditt kreditkort i 24 timmar efter den kreditkortsinformation bekräftas.

Med vänliga hälsningar
blocket.se.

---------------------------------------------------------------------
Blocket.se - Sveriges största köp & sälj marknad

4 kommentarer:

Ida sa...

Ibland börjar man undra hur folk kan gå på sånt överhuvudtaget. Jag får flera mail om dagen om vinster jag ska plocka ut. Sist var de nåt om kaffe.. Hämtade jag det kunde jag sn vinna en resa. Det är helt riskfritt att trycka på länken. Ja men då så!!!!

Mattias, NiTRO.SE sa...

Klart du ska skicka in, kan ju va sant. ;)

Martin sa...

va!!?? är det nån som försöker lura en?
numera har jag autosvar på mailen med kontouppgifter och kortuppgifter ;-).

Mattias, NiTRO.SE sa...

Smart, ska jag oxå fixa!
Bifogar en kopia på mitt körkort oxå.