söndag 15 september 2013

Gårdagen i korthet






Published with Blogger-droid v2.0.10

Jag vaknade redan 04.20 med huvudvärk, kanske borde jag gått upp och ätit en tablett redan då.
Istället låg jag kvar och försökte somna om till sklockan ringde 05.45. Upp, åt en macka, panodil och lite yoghurt. Kopplade på släpet, drack vatten och åkte mot Eksjö.
Väl framme var huvudvärken fortfarande kvar. Iväg med alla grejjer till depån tillsammans med Mattias och Christer. Tillbaka till bilen, byter om, dricker vatten och tar en panodil till. 
Förylningen jag dragits med hela veckan tror jag egentligen är bättre, men jag är matt...troligtvis pga av för lite sömn och huvudvärk.
Ja ja, det går nog över när jag börja köra.

Starten går och jag tuffar med, kör om en del men blir mest omkörd. Ser Nelly, Mia, mamma och pappa ståendes efter starten. Kul, lite extra energi som jag behövde! Känner redan på första varvet att orken inte är med mig. Kör omkull 2 eller 3 ggr på olika steniga partier. När jag passerar start/mål för första gången ser jag att jag har en 50-min tid, suck...sämre än förra året igen. Skakar av mig känslan och får energi av att åka på högfartsdelen på slätten. Den är underbart trevlig varje år!
Andra varvet går bättre, men jag kör in i depå så tiden är förstörd hur som (tror den blev 47min, så min 45-min tid slår jag inte den här gången heller). 
Tankar, dricker vatten, äter panodil och tar en energidryck. Ut på tredje varvet. Känner mig fräsch på slätten. Jo men jag satsar på 4 varv i år då eftersom tiderna inte vill infinna sig tänker jag för mig själv.
 Men när jag kommer in på andra steniga partiet rinner all ork ur mig. Varje sten jag kör över fortplantar sig genom hojen upp i benen, upp till hjärnan som jag tror slår i skallbenet vid varje stöt. Ilar ner efter varje slag längs nacken. Jag ger upp redan där och kör tillslut i mål på en 49-tid. Missnöjd, javisst, men jag hade nog brutit om jag kört ett 4:e varv.

Hem och äta, dricka, panodil igen. 
Vilar i soffan tills det är dags att ge sig av på jobbets 100-års jubileum. Har bestämt mig för att hålla mig till de alkoholfria alternativen pga huvudvärken.
Blir lite bättre under kvällen så till middagen drickar jag hela två öl. kommer hem vid strax efter 01 och är riktigt sliten. plockar fortfarande ut grus i ögonen och känner att det är skönt att dagen är över.

Nu blickar jag fram emot nästa år, då ska jag försöka köra veteran och öppet spår (sorry Mattias, jag bangar motion, jag har inte farten för det i mig och det är för mkt folk på banan för att jag ska orka med tror jag).

2 kommentarer:

Ida sa...

Hur funkade lerinpackningen ?

Martin sa...

Funkade kanon för mig, peeling av ögonvitan var dock ingen höjdare, men huden är så len så ;)