lördag 12 oktober 2013

Seg i kolan

Jag trodde det skulle bli en slapp kväll igår kväll. Drog igång en film på tv:n vid 20.45. Minuten senare hör jag att Nelly gnyr, men hon verkar somna om. Pustar ut men 30 min senare gnyr hon igen. Somnar om som tur är. Vid 21.45 Vaknar hon och är tröstlös. Genomsvett och klagar på att hon inte mår bra. Ont i halsen förklarar hon och stoppar händerna i munnen. Försöker trösta henne i 25-30 min men inget hjälper.
Till slut tar jag till pippi och hon blir lite lugnare. Men det tar 2 h innan hon somnar jämte mig. Under natten har hon vaknat 4-5ggr men somnar om rätt snabbt.

Idag har hon självklart lite halvfeber är kinkig och klagar på att hon har ont i munnen och halsen. Jag tror det är en tand som spökar. En tand långt bak i munnen har tittat fram.
Hur som får vi skippa Funky Dance idag.
Det enda Nelly ändå vill är att åka pulka. Jag har lite svårt att fixa snön. :/

Inga kommentarer: