torsdag 13 mars 2014

Den här eftermiddagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig

Efter jag hade hunnit med några ärenden samt varit på soptippen med skräp åkte jag hem för en ledig eftermiddag med familjen.
Fick sms att jag hade ett paket att hämta ut på coop. Lika bra att ta det på vägen hem.
Parkerar och går in, lång kö så det tar närmare 15 min innan jag kommer ut till bilen. I solskenet ser jag hur framdörren ser skum ut. Tittar närmare och  javisst nån har slängt upp sin dörr i min och sen känt med handen så allt damm är borta just där de skrapat.
Det blir hem och tvätta av för att inspektera. Ser att det är för djupt för att jag ska ge mig på det. Åker till polisens besiktningsstation i Jkpg. Samtidigt ringer jag till firman som ska lackskydda bilen på måndag. Bestämmer att de ska få titta på det med innan jag ev avbokar min tid.
Gör polisanmälan, åker hem, ringer försäkringsbolag, får veta att jag ska vända mig till atteviks eller bilskadecenter.
Imorgon blir domen, tror de att det går bort vid lackskyddet så tar jag bara det, annars blir det avbokat och atteviks får fixa skadan. Ser ut som det är en liten buckla med så det lutar nog åt atteviks tyvärr.

Annars har jag hunnit starta kvarnan igen. Ville bara se så den startar som den ska. Satt Gasgasen på laddning med.

Nu blir det hockey om en liten stund.

2 kommentarer:

Mattias, NiTRO.SE sa...

Aj då, det låter inget vidare.
Bara att hoppas på det bästa.

Martin sa...

Det blir en extra kostnad, men det verkar som om jag tar allt utanför försäkringen. Blir billigare så hur jag än vrider på det.