söndag 2 november 2014

Hur kommer det sig att Oliver alltid vaknar jättetidigt när det är min tur att ha morgonpasset?

05.00 var det dags för flaska. Hoppades på att han skulle somna om efter den, men icke.
05.40 drar jag på mig kläderna och gör några försök att lugna honom så att Nelly inte ska vakna till och Mia ska få sin sovmorgon.
Inget hjälper riktigt så jag gör i ordning vagnen för en promenad. Oturligt nog vaknar Nelly. Klockan är ni 05.55. Sätter på barnkanalen och beger mig ut med vagnen. Oliver somnar på 6 min.
Hem, och gör frukost till mig och Nelly. Kokar bla ägg, tillhör inte vanligheterna hos familjen Ek.
Har även hunnit plocka ur diskmaskinen och steriliserat flaskor.
Rätt produktiv söndagmorgon mao ;-).

Håller nu tummarna för att Nellys förkylning stannar vid snuvan och hostan hon drog på sig igår.

Inga kommentarer: