lördag 4 juli 2015

Stångebroslaget 2015 - klass 14

Igår premiärstartade jag i Stångebroslaget klass 14 (veteranklass).

Det var tänkt att 3kusinermx skulle ställa upp med två förare. Tyvärr blev henke sjuk och fick avstå det hela. Vi var dock 2 på plats ändå då Mattias följde med upp som teamleader.

Varmt och skönt var det redan på morgonen kl 06 när jag rullade hemifrån.

Väl på plats slöt vi upp med Henrics kund Christer (vi tuffade igenom Ränneslätt ihop förra året).

Besiktningen gick galant. De var väldigt snälla vid ljudmätningen. Gasade knappt med hojen och jag tog mig igenom 😀.

Min start i första led var dock en riktig besvikelse. Min tanke var att släppa förbi killen till vänster om mig då våra styren var ihopkrokade. Men det resulterade i kärringatopp för mig.
Hopplöst sist när alla dragit iväg försöker jag kicka igång min hoj. Vänder mig om och ser 3-4 funktionärer springa mot mig för att hjälpa till. Kickar en gång till och hojen starter. Kan dra iväg utan hjälp. Tack till de som sprang, hyggligt att ni ville hjälpa till.

I första böjen är jag ifatt sista åkaren. Plockar några placeringar innan min dödsångest slår till. Spåren är riktigt fina men mkt smalare än på Ränneslätt.
Jag hamnar i nån form av komforttempo som jag håller alla mina tre varv. Visst kör jag om några fler men jag kör i vakuum ändå.

Nu låter det som om jag or missnöjd. Tvärtom det var skitskoj att köra. Och med tanke på min uppladdning så var det nog bra att jag tog det lugnt i värmen.

Idag har jag inte ont någonstans. En liten blåsa på ena handen är enda minnet.

Plceringen då. Blygsamma 55 av 62. Christer slog mig med fem placeringar och körde in på placering 50.

Det var kul att det var så mkt okänt folk i spåret som hejade på. Det ger extra energi. Mattias hejarvrål gav ännu mer styrka!

Liten bilder finns på Mattias blog: http://www.nitro.se/?p=65595

1 kommentar:

Unknown sa...

Bra racerapport! (Vore kul att se dig i en "kärringa-topo"). ;)