söndag 23 mars 2014

Nerbäddad i soffan

Jag campar där i natt. Tog kvällens förlust lite för hårt kanske ;)

Tidigare idag, när jag var i JKPG, kikade jag på en grön liten bil. Den behöver lite kärlek, men priset är helrätt. Det som stör mig mest är att kopplingen tar allra längst ner bara, detta trots att huvud- och slavcylindern är bytt. Slirar inte på kopplingen och det finns gott om vätska i behållaren. Blev inte klok på vad det är som inte stämmer. Det är kopplingsfrågan som gör att jag inte riktigt vet om jag ska slå till eller ej.

12 kommentarer:

Ida sa...

Inte magsjuka igen hoppas jag!

Martin sa...

Vi kör en resa till med det.

Ida sa...

Men nä... Bättre att ta semester på vintern istället och slippa de där äckliga dagisbacillerna ! Eller var de Stockholms baciller ;)

Unknown sa...

Satt på vårdcentralen och blockade efter gröna bilar, närmsta jag kom fram till var Saab 900 turbo från 79. Men det kändes inte helt rätt. Nej nej jag är inte nyfiken.

Unknown sa...

2 hjuligt såklart! Att jag inte kopplade de.

Unknown sa...

Nej det står ju bil!

Martin sa...

Ida: Nä det är nog från dagis eller öppna förskolan.

Mattias: Inget jag hittat på blocket den här gången ;). Dock lutar det åt att jag hoppar den pga kopplingen som jag inte blir klok på.
Den gröna färgen var British racing green ;)

Ida sa...

Usch och fy i vilket fall!

Unknown sa...

Behöver mer ledtrådar, rejsa är för klurigt att leta på.

Martin sa...

1,8 liter, 130hk, bakhjulsdrift.
Men jag har nog sållat ut den för en annan med ännu förre pollar under huven. :)

Unknown sa...

Ah en japan!

Martin sa...

Oja, och den gröna besten är mer intressant igen :-).