måndag 20 februari 2012

Vad det ska vara svårt att få tag på vad som är rätt drivknut

Ringde HABIL tidigare idag (återförsäljare av subaru). De kan inte svara på vilken typ av drivknut jag har (med ABS-krans eller utan). Jag har ABS, men vissa GT har ABS-kransen på knuten och vissa har på drivaxeln. Jag behöver veta vilken jag har så jag kan beställa rätt ifrån england.

Blir nog även ett urtrampningslager är jag rädd för. Jag tror inte allt oljud är ifrån drivknuten längre tyvärr.

Någon som är sugen på att riva växellåda med mig? :D

4 kommentarer:

Mattias, NiTRO.SE sa...

Hade jag haft tid över hade jag gärna hjälpt till.

Jag är grym på att fotodokumentera. :)

Martin sa...

läste på lite om att montera ner växellåda igår och insåg att jag inte vågar ge mig på det.

1) man måste vara minst två pga vikten.
2) specialverktyg för att linjera växellåda och motor krävs.
3) motorn måste vinklas ner när man monterar tillbaka lådan. (den fjädrar upp när man tar bort lådan)


vinande urtrampningslager, hur farligt kan det vara? ;-)

Micke sa...

De är sådana här grejer man skulle vilja göra nån gång men oftast vågar man inte de iom rädslan för att ha sänder mer än man lagar.. :D

Ser så enkelt ut på vissa bilprogram, men då får man ju bara en inblick i dom sista momenten i utförandet.. :P

Men hade man haft ett Riktigt garage och en bil man inte var rädd om så skulle man bara för att veta hur man göra och hur de funkar.. :D

Mattias, NiTRO.SE sa...

Jag ställer upp då!

VÅGA VÅGA VÅGA :)