måndag 8 augusti 2011

Barnvagnsrally leg 8 - mission impossible

Oj oj oj vilken kväll. Nelly började skrika redan att skrika när vi var i huskvarna. Somnade dock i bilen på väg hem men vaknade så fort Mia parkerade bilen på uppfarten. Regnet öste ner. In mad vagn och stol och ett försök att vagga Nelly till sömns påbörjades. Resultat - Nä det funkade inte.
Jag bytte om, drog fram regnskydd till vagnen för att gå ut i ösregnet. När allt var klart och jag kikar ut så har det självklart slutat regna. Av med regnskydd, på med insektsnät och regnskydd (utifall att) och sen ger jag mig av. 4 km (ca 45 min) tog det innan hon slutade gallskrika. Då hade vi stannat och tittat på kor, skrämt rådjur i skogen och brottats med nappen utan framgång. När hon väl somnat kände jag att det är nog bäst jag går så länge jag kan så Mia får nån sömn ikväll. Hade på känn att det var en sån dag då Nelly vaknar så fort vi kommer innanför dörren så det är bara att gå och gå när hon väl sover.

Slutresultatet blev iaf:
9.09km
1h 35min 47s
Genomsnittshastighet: 5.69km/h

Mycket riktigt, så fort jag kom innanför dörren här hemma började hon skrika igen.

Inga kommentarer: