lördag 15 september 2012

4:e ränneslättsloppet

Upp tidigt. På plats klockan sju. Släpa pryttlar till depån. Enkelt i år när Mattias skaffat säckakärra. På med skydd och kläder. Rulla till starten. Blir knappt igenomskäppt pga rejält glapp i framhjulslagren. Får tillslut komma till start. Mysåker på slätten och känner att det här är kul. Kommer in i skogen och fram till första stenpartiet. Blir påkörd i den steniga backen av en äldre man på en Kawasaki. Han ropar "förlåt" men stannar inte där jag ligger på rygg bland stenarna. Får kicka i säkert 5 min innan jag får igång hojen igen. Var nära att kasta in handduken där ett tag. Tar mig till berget. Stannar till och ser att det är tre som fastnat i fåran. Väntar någon sekund men inget händer. Väljer fegspåret och muttrar lite för mig själv. Väl uppe på berget ser jag att fler har fastnat. Intalar mig själv att det var rätt val. Vid varvningen kikar jag på klockan. F-n 49 min, 4 min sämre än förra året. Missnöjd. Kör på på slätten men tar det lugnare i skogen. Stannar och dricker, tiden på varv tvp blir ändå sämst när jag ska in i depå. Kommer till berget. En framför mig som ramlar, väntar och sen tar jag fart. Kommer upp med visst bensprattel. Känner mig nöjd att jag äntligen kört upp på riktigt. Resten av varvet känns bra. Kikar på klockan när jag rullar in i depån. 47 min. Tankar, energidryck, banan, rullar ut efter ca 10 min. Bra flyt hela varvet. Åker rakt upp på berget igen. Cyklen får ett gäng kast och jag hamnar nära avspärrningsbanden. Kommer upp hur som och kör vidare. Känner lite värk i rygg och axlar. Vid varvningen står det 48 min på klockan. Lite missnöjd och känner att ett 4:e varv inte kommer bli bättre tidsmässigt. Bättre att köra av nu och vara hyffsat nöjd med dagen trots tiderna. Åker av. Snackar skit. Äter hamburgare. Kollar på motionsklasserna en stund. Åker hem. Rullar av hojen. Känner att glappet i framhjulet är riktigt stort nu. Slappnar av. Känner att kroppen kommer ömma imorgon. Tack för i år, jag är nöjd trots allt!

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 kommentarer:

Mattias, NiTRO.SE sa...

Det är klart du ska va nöjd!

Du har gjort bra ifrån dig.

Tack för idag.

Martin sa...

Tack det samma!