måndag 24 september 2012

Jag skulle bara...





Broms höger bak på gtxen började låta illa i eftermiddag. Verkar vara bromaveckan denna veckan, tror en skiva fram är skev på 9-5:an. Förra veckan var ju hjullagerveckan.
Hur som....mia och monica la nelly och jag skulle bara kika lite.
Skruvade isär och det var metall mot metall som jag trodde. Ja men då byter jag till nysvarvade skivor och nya belägg. Monterar ny skiva, ska trycka in kolven i oket. Inga märke på kolven, ok den ska bara tryckas in. Testar, nä det funkade inte. Man som jag är så kikar man i haynes efter man testat lite ;-).
Jaha då skulle man lossa en bult, innanför finns en insexskruv som man ska skruva moturs och då går kolven in. Problmet är att den är runddragn, ännu mer nu efter jag försökt. Tips på hur jag får bort skiten mottages gärna!!
Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer: