tisdag 6 december 2011

Inte min ica-dag idag

Efter att man rusat runt och scannat in allt på den långa listan jag fått kommer jag fram till kassan. Självklart är det kö pga stället där man placerar scanningspistolen är fullt.
Jag påkallar en kassörskas uppmärksamhet och hon meddelar att hon snart kommer.
När jag väl kommer fram så kommer "tillkalla personal" fram på min skärm. Det visar sig att det är självscanning.
Upp med tre stora kassar mat på bandet. Betalar och får mitt kvitto. Självklart så stämmer inte min scanning.
Visar sig att någon har ställt fel sort soltorkade tomater i hyllan. Jag tog två i farten och scannade en två ggr. Så har jag två olika märken i påsen. GAAAAH nu kommer jag få täta scanningar igen :/

2 kommentarer:

Wicked sa...

Säger ju det..ICA i nässjö är ett riktigt skitställe!

Martin sa...

Bästa stället att handla på i N-ö dock.
(och det är ju inte deras fel att jag lyckas ta två olika burkar med soltorkade tomater....även om jag gärna vill skylla på dem ;) )