söndag 7 november 2010

Lördag i Georgia

Steg upp, slängde i mig lite sunkfrukost och en kopp kaffe. Hoppade in i bilen och slog på vindrutetorkarna för att få bort daggen på rutan. Visade sig att det var frost här. Första frostnatten för i år. Temperaturen har sjunkit med 20 Fahrenheit över en natt!

Under dagen hände inte mkt. Blev lovad att en hel del skulle bli gjort, men inget hände. Skrev en ny lista med saker som kunden måste göra innan vi kan påbörjar vår start upp.

Sen eftermiddag fick jag göra två rotationstester på två maskiner. När vi snurrade igång maskin nr två ser jag hur en ca 1,5dm lång metallbit far iväg inne i maskinen. Visade sig när vi fick ut den att det var en avkapad kabelränna som nån slängt/tappat ner i maskinen.

På vägen hem ikväll stannade jag på ett ställe som hette Grill and Chill. Trodde de skulle ha lite grillad mat. Det hade de iofs, men det var hamburgare. Orkade inte leta efter ett nytt ställe så det fick bli en hamburgare till middag.

Inatt blir det vintertid i USA. fick veta det utav tjejen i receptionen. Tur att nån berättade det. Annars hade jag nog varit först på plats imorgon.

Nu ska jag dricka en lördagsöl och sen blir det några sidor i boken "aldrig fucka upp" innan mitt huvud faller på kudden.

Inga kommentarer: