onsdag 3 november 2010

USA



Efter att ha rest i ca 20 h var man äntligen framme.

Klockan var 22.15 och jag står och väntar på min väska vid bagagebandet. Den är självklart borta. Hittar disken för US Airways och rapporterar att den är försvunnen. De kan inte se den i deras system ens. Den kom till Washington kunde hon se(men det vet jag ju för jag fick ju själv ta den genom tullen och sen lämna den så den skulle gå vidare till Savannah).

Finns inte mkt mer jag kunde göra. Gick till AVIS disken och hämtade ut min bil. Visade sig vara nått vajsing med den pontiac jag skulle ha så jag uppgraderade bilen till en Dodge Charger.



I morse hade jag en liten förhoppning om att väskan skulle ha kommit till hotellet, men icke.
Det vara bara att hoppa i sina reskläder, borsta tänder med hotellets engångstandborste och ge sig av till bruket.

Jag gick säkerhetsutbildningen och fick skriva ett slutprov, kikade lite på anläggningen och svarade på lite frågor de hade. Därefter kom vi överens om att jag skulle jaga min väska och eller köpa lite kläder.
Hyggligt av dem.

Ringde till US Airways men de visste inget nytt om min väska. De sa bara att 90% av alla väskor återfinns inom 24 h. 7 timmar har de nu på sig sen har det gått 24h.

På hotellet fick jag ett överlevnadskitt bestående av tandborste, tandkräm, deo, rakhyvel, rakgel.



Hittade budgetaffären Wallmart och handlade, 3 par strumpor, 4 par boxer, 3 t-shirts, en låmgärmad tröja och ett par cargopants. Det blir mina arbetskläder i några dagar om inte väskan kommer tillbaka.



Jag hoppas verkligen att min väska kommer tillrätta, det finns pryttlar däri jag inte vill bli av med (batteriladdaren till vår undervattenskamera bland annat).

10 kommentarer:

Mattias, NiTRO.SE sa...

Full action direkt, hoppas väskan dyker upp. Om inte nu utan senare så du får alla bra att ha grejer.

Martin sa...

ja jag vill gärna ha tillbaka mina privata kläder och laddaren till kameran. Min favorit t-shirt och mina favorit jeansshorts är i väskan. ovärderliga enligt mig!!

Mattias, NiTRO.SE sa...

Ja jag menar ju självklart att jag hoppas att du får tillbaka hela väskan.

Wicked sa...

Den kommer garanterat till plats.. men som svenne banan säger..Action direkt i storsta´n =)

Henke sa...

Hej Martin, hoppas det löser sig!
Har du möjlighet att kolla på en Iphone4 16 mb åt mig?

Mattias, NiTRO.SE sa...

Hittar du en med 16 Mb (megabyte) köp en till mig med då, kan inte va så dyr.

(Förlåt).

Martin sa...

Wicke: Jo det gör den säkert, men med tanke på vad jag har i den kan den lika gärna bli sprängd av tullen.

Henke: Får jag tillfälle ska jag kolla. Hör av mig om det blir så. Än så länge har jag inte haft nått tillfälle att leta tyvärr.

Mattias: Klart jag ska leta efter en 16-Mb till dig med :P

Wicked sa...

Aha.. jag är gärna med på iphone tåget om det skulle finnas en möjlighet...*L* =)

Henke sa...

Gött Martin, dra ett sms om du kommer in i en affär med nalletenofer. Tror att det enda som skiljer är laddaren och det går köpa hamma. Ha det så gött i staterna och gör inget som jag inte skulle gjort:-)

Martin sa...

Var inne i Savannah ikväll. Hittade ingen telfonaffär just då. Allt var iofs stängt om man bortser från barer och restauranger. Ev. kommer jag komma in lite tidigare imorgon. Cross your fingers!