lördag 6 november 2010

Tog en tur in till Historic district - Savannah

Tar ca 25 min att ta sig dit med bil. Tyvärr var det mörkt när jag kom dit, men det är mkt gamla byggnader.



Fredagsskålen blir från en tapasrestaurang. Insåg när jag såg bergen av mat på grannarnas bord att en enda tapasrätt skulle räcka till middag. Det blev kött idag.
Eftersom jag måste köra bil till alla restauranger har jag inte druckit en enda öl.
Fredagsskålen ifrån USA blir med Coke istället.



På vägen hem till hoteller fick jag den geniala idén att köpa öl på en bensinmack. Svängde in, hämtade en kyld budweiser och travade mot kassan. Damen frågade efter ID, och jag gav henne mitt svenska körkort.
This is fake ID, You can not use this in my store fick jag till svar.
Jag svarade. A 30 year old guy from sweden can rent a car (man måste vara 25 för att hyra bil här) with his swedish drivers license but he can not by a beer with it.
Not in my store svarade ilskna damen...This is fake ID for me.
Åkte till nästa mack, gick in och frågade om jag kunde köpa öl med svenskt körkort hos dem. Inga problem svarade tjejen i kassan.
SÅ....det blir en riktigt fredagsskål trots allt!!

Skål!!



3 kommentarer:

Wicked sa...

ahh klockrent i påse ju! =) Go U.S.A.!!

Mattias, NiTRO.SE sa...

Lodis-stuket på ölen underbart!

Kul att du började tjafsa med henne, du och ditt fejkade id.

Martin sa...

The beer always comes in a brown paper bag!

Tjaffsa och tjaffsa, jag blev lite lack så jag sa vad jag tyckte :D