söndag 25 juli 2010

Lördag = 12 timmars arbetsdag

Iaf för mig, 13 timmar på bruket sätter sina spår. Man känner sig aningen sliten i hela kroppen trots att man inte gjort nått fysiskt arbete alls.

Idag hade jag förhoppningar om att vi skulle fått igenom massa genom systemet. Men styrprogrammet som vi skulle testa på morgonen var helt fel. Så jag, en instrumenterare och programmeraren har suttit och försökt förstå varandra för att få programmet ok. När jag lämnade bruket fungerade startsekvensen nästan ok. De ska jobba några timmar till, men ville inte att jag skulle vara kvar och "slita ut mig" som de kallade det. Jag ska ju köra igång imorgon enligt dem. Personligen är jag rätt orolig att de inte fått ordning på start- och stoppsekvenserna då. Vi får se.

Nu har jag placerat mina verktyg och min hjälm i hotellbaren. Firar denna "härliga" lördag med en Corona!

Så Lördagsskål på er när ni vaknar och det är söndag!


3 kommentarer:

Maria sa...

Skål skål! En annan har ju semester och kan skåla på söndagar med :)

Martin sa...

jag är avundsjuk!!!

Mattias, NiTRO.SE sa...

Skål i efterskott (iofs tomhänd).