onsdag 28 juli 2010

Plan B funkar så där.

Kört igång i manuellt läge idag.

Först pluggade vi utmatningspluggskruven. Jag frågade om de hade nått mottryck på den och först sa de ja så då antog jag att det var för högt och det var därför vi pluggade. Sen säger det att nej vi hade inget alls. Jag befarade då att jag gjort ett misstag med rotationen på skruven inne i utm.pluggskruven.

Vi öppnade upp och rengör. Kör igång skruven och det visar sig att jag hade inte misstarit mig på rotationen. Den var rätt. Sen kom det fram att de hade haft ett motryck på 4 bar (max mottryck) så det förklarade det hela.

Kör igång igen och efter en liten stund trippar deras transportband. Min anläggning stängs av tack vare förreglingarna, men det blir för mkt massa inne i dispersen så den går inte att starta. Öppna och rensa igen.

Har haft problem med kyl- och packboxvattnet oxå. Fått in smuts som har spökat med en packning och dess anslutningar. jag tror det har löst sig nu men är inte säker.'

Tredje försöket att köra igång var det längsta. vi körde nog i 1,5 timmar iaf. Men de hann aldrig få upp ånga. Dispersen trippade tillslut pga överlast. jag vet inte varför, men det får rengöra allt tills imorgon. Kl var 23.30 när det hände så jag åkte hem till hotellet.

Dödstrött och med lätt ångest inför morgondagen ska jag nu försöka somna. Sista dagen imorgon och de är inte glada att jag åker därifrån när det inte funkar. Programmeraren åkte nu vid 11 och kommer inte komma tillbaka förens tidigast fredag.

Förhoppningen är att det går att köra hjälpligt imorgon kväll när jag lämnar dem, men men vem vet...

Inga kommentarer: